BLOG

Prava mešavina goriva za motorne testere

Lančane testere mogu biti skupe mašine, a ako već imate, sigurno želite da je zadržite  duže vreme u ispravnom stanju. Ako imate benzinsku motornu testeru,uvek morate koristiti pravu mešavinu goriva – a pošto su benzinske motorne testere dvotaktne, važna je dobra mešavina benzina i ulja.

Koji je pravi odnos benzina i ulja za motorne testere? Zašto treba na ovaj način mešati gorivo? A šta se događa ako ne dodamo ulje?
Ovde možete naći odgovor na ova pitanja i pomoći da vaša motorna testera radi onako kako želite.

2-T u odnosu na 4-T motor – u čemu je razlika?

Ne ulazeći duboko u mehaniku motora motornih testera, dvotaktni motori daju energiju za svaki drugi hod klipa, dok četvorotaktni motori za svaki četvrti.
4-T motor u trećem potezu uzima ulje iz posebnog rezervoara za ulje i dostavlja ga za podmazivanje.
Budući da postoji poseban rezervoar za ulje i poseban hod za dovoljno podmazivanje, nije potrebna mešavina ulja za rad motora.
Međutim, kod 2-T motora to se ne događa. Nema posebnog rezervoara za ulje i nema poteza podmazivanja motora –
tako da se ulje mora dodati u benzin(da bi se sprečilo da motor gori).

Mesavina goriva motorna testera

Šta je savršen spoj ulja i goriva?

Ne postoji standardni odnos ulja i benzina za sve motore, zato uvek proverite uputstvo za upotrebu za određenu motornu testeru.
Većina motornih testera i drugih alata optimalno rade s mešavinom 1:50. Dakle, jedan litar benzina mora se mešati sa 0,02 l 2-T ulja, odnosno 5 litara sa 0,1 l ulja.
Drugim rečima, većina motornih testera za pravilno funkcionisanje zahteva 2% mešavinu ulja,
dok hobi i jeftinije motorne testere zahtevaju 2,5% (1:40 odnosno u 4 l gorivo stavite 0,1 l ulje).

Međutim, ovaj standard nije garantovan budući da postoje i druge optimalne mere. Stoga je važno proveriti svaku novu motornu testeru pre nego što koristite.
Da biste mešali, prvo napunite motorno ulje u posudu, a zatim benzin. Sadržaj temeljito potresite pre nego što dodate mešavinu goriva u rezervoar lančane testere.

Prilikom merenja uvek budite veoma precizni, koristeći mernu čašicu i levak koji su prikladni za tu svrhu.
Ako niste sigurni da li ste dodali dovoljno ulja u gorivo, to će se uočiti vrlo brzo nakon uključenja motorne testere i može ozbiljno da se ošteti ako brzo ne isključimo motornu testeru.
Stoga, ako nismo sigurni da li smo sipali dovoljno ulja u benzin, bolje je sipati više nego manje.

Boca za Mešavinu
Villager Ulje za 2T Motore 1 L

Mineralni dvotaktol

Mineralni dvotaktoli su generalno namenjeni motorima koji ne trpe velika opterećenja i čiji maksimalni broj obrtaja ne prelazi 7.000 – 8.000 O/min.
U današnje vreme, mineralni dvotaktoli se slabije koriste i njih iz upotrebe polako potiskuju polusintetički dvotaktoli.

Ova ulja su najrafinisanija i sadrže veoma malo nečistoća i primesa.

Polusintetički dvotaktol

Polusintetički dvotaktoli su zapravo mešavina mineralnih i sintetičkih ulja. Zadovoljavaju potrebe srednje zahtevnih dvotaktnih motora. Odnos mešavine sinetičkih i mineralnih ulja za dobijanje dvotaktola često varira od proizvodjača do proizvodjača. Na tržištu mogu naći polusintetički dvotakoli u razmeri od 50:50, pa sve do 70:30% u korist udela sintetičih ulja.

Sintetički dvotaktol

Sintetički dvotaktoli su često znatno skuplji od polusintetičkih. Razlog za to je što ova ulja sadrže razne aditive kako bi obezbedili što optimalnije sagorevanje i podmazivanje u najzahtevinijim uslovima. Sintetički i polusintetički dvotaktoli u današnje vreme često sadrže i stabilizator goriva, pa ne morate da brinete ukoliko motor ostavljate da stoji duži vremenski period.

Nije preporučljivo da se doda mineralni dvotaktol u motor za koji je predviđen sintetički, zato što mineralni dvotaktol neće obezbediti optimalno podmazivanje na visokim obrtajima, te može doći do blokiranja klipa ili oštećenja ležajeva radilice ili klipnjače.
 

Opšti saveti za benzinske motore

Ako nekoliko nedelja ne koristimo motornu testeru, benzin i ulje će se odvojiti.
Zbog toga je preporučljivo lagano potresti motornu testeru da se ponovo izmešaju ulje i gorivo u rezervoaru. 
Pravilno skladištenje je ključ dugog života motornih testera. Mnogi ljudi prave grešku što ostavljaju gorivo u motornoj testeri.
Ovo je izuzetno štetno i preporučljivo je izbegavati, jer benzin može postati toliko loš za mesec dana da naša
motorna testera ne može pravilno raditi i uzrokovaće puno kvarova u motoru.
Uvek obratite pažnju na smešu goriva. Koristite kvalitetno dvotaktno ulje i aditive za ulje!

Oregon aditiv za benzinske motore

Koristite aditiv OREGON.
Puno je udobnije rešenje i u 90% slučajeva je i efikasan. Ovo je “čudotvorno sredstvo” koje po našem znanju
jedino OREGON stavlja u promet na domaćem tržištu.
Korišćenje je jednostavno, u 5L goriva dodati jednu ampulu od 5ml.
Možete ga dodati u jednostavno bezolovno ili sa 2T uljem pomešano gorivo.
Aditiv povoljno utiče na pokretanje motora, umanjuje habanje, i u maloj meri povećava oktanski broj goriva.
Više od šest meseci će vam održati gorivo svežim.
Korišćenje se ne preporučuje za motore sa katalizatorom.
Pratite naše blogove jer mi nastojimo da pružimo našim čitaocima i kupcima što više informacija!

Podelite Vaša iskustava