BLOG

Održavanje benzinskih lančanih testera

Motorne lančane testere su odlične mašine-naravno ako rade kako treba. Sakupili smo 5 korisnih saveta o tome kako da održavamo pravilno našu lančanu testeru.

 1. Lanac uvek treba da bude oštar

Svako ko je pokušao rezanje trupaca sa tupom lančanom testerom zna koliko je važno da lanac bude dobro naoštren.
Pravilno oštrenje lanaca je skoro umetnost, i baš zbog toga, ako ne želimo kući da napravimo kolekciju loše naoštrenih,
neupotrebljivih lanaca, bolje da odnesemo u servis. Za otprilike 200 dinara svaki servis će vam to uraditi.
Ali ako želite sami naoštriti lanac motorne testere obratite pažnju na nekoliko stvari:
Održavanje benzinskih lančanih testera
– Koristite turpiju odgovarajuće veličine.
Dimenzija lanca je opisana u Uputstvu za upotrebu ili na kutiji lanca.

– Oštrenje treba da se vrši u pravilnom uglu.
Za ovaj postupak možete nabaviti šablone koji će Vam pomoći da pravilno naoštrite lanac.

– Svaki zub oštrite jednako.

– Šablon je važan i kod dubine zuba.
Kod velike dubine zubi lanca će se zakačiti za drvo prilikom sečenja,
sa čime se smanjuje mogućnost rukovanja, a može prouzrokovati i povredu.

2. Odgovarajuća zategnutost lanca 

Lanac koji je suviše zategnut, može da zapne i da upropasti vodilicu (mač) testere. Dalje, suviše zategnut lanac
može da se pregreje i da se lako pocepa. Uvek nosite odgovarajuće zaštitne rukavice prilikom rada.

Smestite lanac na vodilicu počev od vrha ploče i pazite na to da lanac bude u pravom smeru. Sada namestite lanac tako da ploča legne potpuno u lanac.

3. Postupak pre upotrebe novog lanca

4. Očistite filter za vazduh

Najvažnija stvar prilikom održavanja je da vazduh za filter uvek bude čist. Sa redovnim čišćenjem
filtera za vazduh možete povećati performanse i produžiti životni vek lančane testere.
Ovo je jedini način da zaštitite motor od piljevine i drugih nečistoća jer ako se ove materije istalože mogu da zapuše  karburator.
To će prouzrokovati veoma teško pokretanje lančane testere u najgorem slučaju ga nećete moći pokrenuti.
Nečistoće mogu prouzrokovati oštećenja na karikama zbog čega će doći do gubitka kompresije motora, smanjujući energiju.
Ako posedujete penasti ili papirni filter možete ih zameniti veoma lako. Biće jeftinije nego nova lančana testera!
Ako imate rešetkast filter tada je čišćenje najjednostavnije sa vazdušnim kompresorom.
Možete i bez kompresora, samo stavite dole filter i opreznim udaranjem odstarnite prljavštinu.

5. Skladištenje i saveti za gorivo

Pravilno skladištenje je jedan od uslova za obezbeđenje dugačkog radnog veka lančanih testera.
Mnogi naprave grešku da ostave gorivo u rezervoaru lančane testere za vreme dužeg skladištenja.
Ovo je veoma štetno pošto benzin za otp. 30 dana raspada, a pri tome se stvaraju materije koje su u stanju da zapuše karburator.
Uvek obratite pažnju na mešavinu goriva. Koristite kvalitetno 2T ulje i odgovarajući dodatak za dvotaktne motore.
Koristite Oregon dodatak za gorivo koji će održavati benzin svežim više od šest meseci.
u  5 lit.  mešavine goriva  sipati  5 ml  dodatka. Ako postupimo na ovaj način uštedećemo troškove servisa, obezbedićemo dugoročan radni vek,
performanse lančane testere i lako paljenje.

Ostavite odgovor