BLOG, Saveti

Savet za upotrebu motorne testere

Danas ćemo istražiti uzbudljivu temu koja se tiče  – motornih testera! Ako se bavite drvaštvom, uređenjem vrta ili čak profesionalnim stolarskim poslovima, pravi izbor motorne testere može napraviti ogromnu razliku.

Ovaj brz i lak vodič će vam pružiti korisne savete i informacije o odabiru, korišćenju i održavanju motorne testere. Pa da počnemo!

Motorne testere su izuzetno korisni alati koji omogućavaju brzo i efikasno sečenje drveta, grana i dr. Bez obzira da li sređujte svoje dvorište ili sečete drva za ogrev, dobra motorna testera će vam značajno olakšati posao.

Ključne karakteristike motorne testere

Kada birate motorne testere, važno je obratiti pažnju na ključne karakteristike kao što su snaga motora, dužina sečenja, tip lanca i sigurnosne funkcije. Optimalna kombinacija ovih faktora će osigurati efikasnost i sigurnost pri radu.

Različite namene motorne testere

Motorne testere se koriste u različite svrhe, uključujući sečenje drva, orezivanje grana, uklanjanje stabala i izradu preciznih rezova. Važno je odabrati model koji odgovara vašim specifičnim potrebama.

Kako odabrati pravu motoru testeru za vas

Prilikom odabira motorne testere, razmotrite faktore poput snage, veličine, težine i tipa goriva. Istraživanje i upoređivanje različitih modela može vam pomoći da donesete pravu odluku.

Sigurnost prilikom korišćenja motorne testere

Sigurnost je od suštinskog značaja pri radu sa motorim testerama. Nosite zaštitnu opremu, pridržavajte se uputstava i izbegavajte rad u nepovoljnim uslovima.

Najbolje motorne testere: saveti za odabir i korišćenje

Održavanje motorne testere

Redovno održavanje motorne testere je ključno za njenu dugotrajnost i optimalne performanse. To uključuje podmazivanje lanca, čišćenje filtera vazduha i proveru kočnica.

Kako pravilno naoštriti testeru

Oštar lanac je ključan za efikasno sečenje. Kako biste osigurali precizne i glatke rezove, obratite se našem servisu motornih testera.

Trikovi i saveti za efikasno sečenje

Desna ruka treba čvrsto da drži zadnju ručku, uz isto tako držanje prednje ručke levom rukom. Prvo, uvek omotajte palac leve ruke oko prednje ručke dok sečete. Ovaj kružni držač drži testeru pod kontrolom u slučaju povratnog udarca. Drugo, kada se krećete sa mesta na mesto dok testera radi, čak i ako je to samo do sledeće grane, uvek sklonite desnu ruku sa zadnje ručke i nosite testeru sa strane sa levom rukom držeći prednju ručku.

Popularni bredovi motorih testera – Echo, Husqvarna, Oleo-Mac

Predstavljamo vam nekoliko renomiranih brendova motorih testera sa odličnom reputacijom i pouzdanim modelima – ECHO motorne testere, HUSQVARNA motorne testere i OLEO-MAC motorne testere. Odlučite se za pravi brend!

Zapamtite da je odluka ključna, pa se detaljno informišite pre nego što donesete svoj izbor.

Rukovanje motornim testerama sa sobom nosi odredjene rizike,pre toga je potrebno da pazljivo procitate uputstvo za upotrebu testere.Nekako imamo osećaj da svi mi koji kupujemo nove uredjaje započinjemo njihovo korišćenje bez ikakvog čitanja uputstva.

Zaštita pre početka rukovanja…

Pre samog startovanja motorne testere bitna je zaštita od eventualnih povreda,zaštitna obuća,pantalone,naočare,kao i zaštitna kaciga.

Proverite da li je vaše gorivo sveže…

Od adekvatne mešavine samog benzina i ulja zavisi pravilan rad motorne testere.Dugo sedenje benzina,izaziva gubljenje oktanske vrednosti što dovodi do značajnog pada performansi motorne testere.Samim tim posle duzeg stajanja dolazi do odvajanja benzina i ulja,sto svakako nije dobro za vašu motornu testeru.Prepuručuje se da napravite mešavinu onoliko koliko vam je potrebna za taj posao.Može stajati i duže ali se ne preporučuje više od mesec dana.Adekvatna mešavina produžava životni vek motorne testere.

Mešavina mora biti optimalna…

Postoje velike razlike izmedju dvotaktnog i četvorotaktnog motora.Dvotaktni motori u sebi nemaju poseban rezervoar za ulje,zato je potrebno da se ulje dodaje u benzin radi boljeg podmazivanja samog motora.Kod motornih testera razmera je 1:50 .Postoje i neki modeli motornih testera koje koriste drugu razmeru,shodno tome vraćamo se na početku da je veoma bitno čitanje samog uputstva.Ako niste sigurni uvek je bolje dodati malo više ulja,kako bi se izbeglo oštećenje motora.Mešavinu uvek praviti u zasebnu posudu i dobro je promešati pre sipanja u rezervoar.

Čist filter vazduha…

Čist filter je jako bitan u pravilnom radu motorne testere.Pre samog startovanja motorne testere jako je bitno proveriti filter.Prljav ili loš filter znatno utiče na rad motorne testere.Filter se lako čisti laganim udarcima o tvrdu površinu,i sva prljavština će iz njega izaći.Ako je filter previše zaprljan,najbolje je zameniti novim.Posle svakog korišćenja lepo očistite motornu tester,i sam usis da bude čist kako bi smo izbegli veće prljanje filtera.

Upotreba svećice…

Veoma bitna stavka u radu motorne testere je čista svećica.Ako je svećica zaprljana ili oštećena neće bacati dobru varnicu,i samim tim loše će biti sagorevanje.Ukoliko je prljava lako se može očistiti,a ukoliko je oštećena moraćete zameniti novom.

Zaštita lanca i njegovo oštrenje…

Kada se motorna testera ne koristi zaštitna navlaka za lanac mora biti obavezno stavljena na lanac,ako je nema može doći do toga da lanac zarđa.Tup lanac je sam po sebi opasan jer dodatno zagreva drvo i vodilicu.Kad je dužina reznog zuba manja od 5mm vaš lanac je potrebno zameniti novim.

Kako zategnuti lanac…

Pre svega morate dobro pročitati uputstvo od vaše motorne testere.Jedan kratak savet,lanac nikad ne zatežite odmah nakon upotrebe motorne testere.Lanac se tokom korišćenja ugreje i kada se tako ugrejan zategne prilikom  hladjenja se lanac skuplja i može doći do oštećenja motorne testere.Kad je lanac dobro namešten on dobro naleže na mač i lagano se prstima okreće bez bilo kakvog pomeranja motorne testere.

Kako održavati vodilicu lanca …

Stvari koje moramo uraditi prilikom skidanja lanaca od vodilice jeste da kanale na samoj vodilici pročistimo malom četkicom,deo oko brezona,kvačila,otvore za podmazivanje.Deo koji morate obavezno proveriti su kanali na samoj vodilici lanca,jedan od načina je mrdanje lanca suprotno od njegovog pravca kretanja.Još jedna bitna stavka je lančanik na vrhu vodilice,kad se lančanik olabavi potrebno je zameniti vodilicu.

Obavezne pauze tokom rada sa motornom testerom…

Pauza je veoma bitna u samom rukovanju sa motornom testerom,kako radi provere lanca tako I radi provere ulja u motornoj testeri.Isto tako moramo naglasiti da su češće pauze dobre kako bi se održala koncentracija u samom radu sa motornom testerom.

Ostavite odgovor